Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bylo třeba si uvařit čajík

a v kuchyňce mně kolegyňka řekla (když jsem otevíral hubu jako hroch, stejně zeširoka a stejně hlučně), že dnes máme podle lunárního kalendáře útlum, biopředpověď říká stupeň číslo tři a krom toho je kritická středa, takže se není co divit.

Ale jak k tomu přišli naši předkové, kteří neznajíce astrologických kejklů, biopředpovědí a podobných vymožeností moderní doby, dřeli každý den do úmoru, aniž by vnímali, že dnes mají být unavení více než jindy, snad jen děda jakés takés biorytmy vnímal a když mu bylo "jaksi mhlo," připojil k ranní štamprličce v závěsu ještě jednu ale lépe dvě tři další, soupravička je soupravička, cit pro úměru atd., ale co chudák babička, na kterou zbyly jenom modlitby?

No vidíte to, není to dávno, co jsem vzpomínal na pana Kischona a ono to už budou čtyři roky, co zemřel, také už to byl osmdesátiletý pán, ale jeho talent, to se prostě hned tak nevidí, Alexandr Bloch ve svých Murphyho zákonech uvádí, že v každém národu čtou tři tisíce lidí bez ohledu na jeho velikost, to je ten komplex malých národů před těmi obrovskými, které si s těmi malými pohrávají jako kočka s myší.

On se ani tak nestrefuje do Ruska jako do Ameriky, ta je se svým pragmatickým přístupem k vědění ostatně už nějaké století terčem uštěpačných poznámek velkých a větších evropských mozků, když se kdysi zeptali G. B. Shawa, proč se vlastně tak bojí cesty do Ameriky, tak on jim odpověděl: „Jsem sice považován za mistra klasické ironie, ale obávám se, že bych ani já nesnesl pohled na sochu Svobody!“

Abych se vrátil k té četbě, ze čtyř dam ve vedlejším kanclu Kischona znala jediná, a to ještě neznala jediný jeho titul, jen tak z doslechu o něm měla ponětí. Kolik musí v jednom kanclu sedět lidí, co neznají Kischona, aby byl zachován poměr daný Murphyho zákonem, v tak lidnatých zemích jako je Amerika, Rusko nebo Čína?

Poslala mně dcera před nějakým časem deset obrázků nejhezčích cest na světě, někde to stáhla z netu, deset údajně nejkrásnějších cest na světě. Přitom ona sama nejlíp ví, že byť jen deset kroků po té nejobyčejnější cestě podél naší řeky je stokrát víc než tisíce obrázků, jediné nadechnutí vzduchu v lese za humny je úplně něco jiného než album plné obrázků z Amazonie. Co mně pomůže sen o nohách Marlene Dittriechové, když je nemohu pohladit? Já mám rád a musím mít rád tu prdelku, co leží zrovinka vedle mě, jinak to celé tady na tom světě nemá smysl.

Když ji nebudu mít rád, tak mě vyžene a já si lehnu vedle jiné prdelky, ale vždycky to bude muset být horká a na omak příjemná prdelka, žádný monitor nebo papyrus. Když jsem si ty cesty prohlédl, tak jsem dvě z nich vzal a udělal si z nich obaly na cédéčka, docela ujdou, když jsem jakési podivné červené schodiště uviděl a pak ještě jedno s nějakými bambusovými kmeny, od začátku jsem věděl, že je to přesně ono na ten obal, ten obraz je přesně to, co člověk vidí, když poslouchá zenovou hudbu, dokonce slyším svist bambusové hůlky i temný tón rány, dopadající na kůži, to schodiště je přesně oním buddhistickým cílem, nikoli cestou samou, to je jako když se podíváš na starou čínskou nebo japonskou miniaturu na ručním papíru, na ty jejich kouzelné pérovky, a v hlavě ti zazní tichá haiku.

To je dost obtížná disciplina v češtině, haiku, přesto jsem se o to pokusil a měl jsem úspěch, hned první miniaturka o čtyřech strofách po sedmi slabikách se zdařila nebývale, jen jestli si na něj ještě vzpomenu, bylo to nějak takhle:

pokusím se kurva drát
ta chvíle nejspíš přišla
na sedm slabik čtyřikrát
své první haiku šišlat

 

Včerejší oběd v jídelně:

První chod:
já: opečená šunková klobása, bramborová kaše, nakládaná okurka, 

brácha: vepřové po zahradnicku, rýže, okurkový salát,

druhý chod:

já: zbytek vepřového po zahradnicku, varianta bez nakládané zeleniny, zbytek rýže, nálev z okurkového salátu se zbytky krájené okurky, pozdní sběr

brácha: dva klíny Sachrova dortu, zabít málo!!!

 

A dneska obědváme bramborový guláš, včera večer, když bratr se přisunul z práce domů, já vám vlastně ještě neprozradil, že se mně narodil mladší bratr, no tak už to teda víte, narodil se mně mladší bráška, má pětapadesát let, je mně dost podobný a docela solidně mě sere tou svou leností a uštěpačnými poznámkami, nevím, po kom to má. Tak jakmile svým šnečím tempem přiběhl z práce, požadoval mocí mermo abych uvařil bramborový guláš: „Však víš jaký, ten co se nedá jíst, ten jak se vždycky přemůžu a napráskám se k prasknutí!“ Přitom jsme měli dohodnuto, že budeme držet oba dietu, jenom nastrouhám mrkev s jablky, on pak tam nakape citrón a osladí to medem, prý to tak jedla princess Diana a je to lék na dlouhověkost.

No nevím, nějak to lady Di nevyšlo, ale je to dobrota, už si mrkev neděláme s jablky ale se strouhaným kokosem a limetkovou šťávou, to je ještě větší mňamka, to vymyslel brácha, no a tak abych mu udělal radost, jal jsem se vařit ten gulinek z jedné cibule, tří špekáčků a pěti brambor, mezitím nastrouhal ty zdravé věci na misku, když už jsem mu to slíbil, no a po dokončení, když to tam tak bylo uchystáno a nepříčetně vonělo oboje, přijel (autem, jak jinak, přece nebude ztrácet svůj drahocenný čas po autobusech nebo nedejbůh na kole) a neomylně se jako na své hlavní jídlo vrhl na tu mrkev, která byla připravena jako pochoutka po jídle, normální jídlo jej nechává chladným, jde po sladkostech, je to pětapadesátileté dítě se vším všudy, včetně toho, že ví, jak moc mě jeho chování nasírá a tak si mého vzteklého vrčení užívá do sytosti, má z toho malý orgasmus pokaždé, když se mu podaří mně přivést k pěti až sedmi infarktům bezprostředně za sebou.

A jak mě nabudí, když celý den se válí ale nenapadne jej si něco pro sebe připravit, opravdu bezohledně čeká až přijdu celý unavený z práce domů a pak se buď ostentativně začne motat v kuchyni a žonglovat velmi profesionálně nástroji (to pravidelně něco rozbije nebo jinak poškodí) anebo když se mu nechce, počká, až mu něco připravím, a co na něm miluju nejvíc, je takové to pseudoempatické bodré a žoviální: „Tak co, jak dnes bylo v práci?“

Autor: Jiří Pospíšil | středa 21.1.2009 9:30 | karma článku: 13,76 | přečteno: 851x
  • Další články autora

Jiří Pospíšil

Můj zdejší blog mně připomíná

dráždění erotogenních zón frigidní milenky.

28.2.2009 v 9:30 | Karma: 22,18 | Přečteno: 2252x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

V žádné kuchyni

by neměla chybět myčka na nádobí, nejlépe nějaká sladká a mladá, která by na sobě měla jen zástěru a nic jiného.

27.2.2009 v 9:30 | Karma: 21,35 | Přečteno: 2780x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Byla krásná, byla milá…

Tahle slova Jiřího Suchého mě napadla, když jsem tu ženskou poprvé spatřil. Na první pohled na ní bylo všechno akorát, ale při bližším ohledání se to zvrtlo.

26.2.2009 v 9:30 | Karma: 16,96 | Přečteno: 2566x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Také si čtete na záchodě?

Na světě žijí jen dvě základní rasy lidí, žádná bílá, rudá či žlutá nebo černá plemena, jak nás učili v přírodopisu, lidstvo se dělí na dva základní druhy: Ty, co na WC čtou, a ty, co je za to srdečně nenávidí.

25.2.2009 v 9:30 | Karma: 20,17 | Přečteno: 2130x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Jsme opice chladného Boha.

Tahle věta mě napadla, když jsem četl lákání přítele k práci s hudbou na počítači. Psal tehdy: „Na počítači můžeš zkoušet komponovat třeba pro celý symfonický orchestr, nahrávat si sám klidně pětičlenný pěvecký sbor a pak si tam nastavit akustiku jako v chrámu. Dokonce si můžeš vybrat v kterém.“

24.2.2009 v 9:30 | Karma: 12,80 | Přečteno: 1511x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

  • Počet článků 376
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1239x
Miluje pravdu natolik, že si ji sám vymýšlí včetně citátů.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy