Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

"Vidíš, to je taky vada těch tvých fotek,

je to jen takový surový materiál, do fotky musí být vidět, chce to prosvětlit ve stínech, aby bylo pod tu minisukni vidět," žbrblal dál, i když jej nikdo už neposlouchal a každý se od něj odvracel.

"To já když jsem fotil,..." začal, ale pak jen jaksi neurčitě mávnul rukou a hlavou se uložil na zkřížená zápěstí, položená v rozlitém pivu a umřel. (Ukázka z autobiografického románu s pracovním názvem Každý sobě debilem aneb zakladatel vybledlého fotografismu).

Chtěl po mně tuhle přítel,  ať se mu vykváknu k jeho fotkám z nějaké pařenice na venkově, na nějaké prastaré chalupě, kde partička známých se rozhodla poničit svá těla a duše alkoholem a společensky nepřijatelným cizoložným sexem. Tak jsem se vykvákl: „Konečně jsem se prokousal obrázkama z akce, je to naprostá klasika, takhle nějak by to napráskal každý amatér, jako bys to ani nefotil ty, ani jedna fotka není "uvnitř", všechny kloužou po povrchu a kdo tam nebyl, neví, proč by se na ně měl dívat, snad jen chalupa014 snese přísnější měřítko a chalupa019, jen ta neostrá květena v popředí tu fotku shazuje, a také to seno není moc fotogenické, stavidlo jako popředí by asi bylo vhodnější, ale celkově jak říkám, nic moc na poučeného, byl´s z formy nebo přiopilý, mně to také tak dělalo, nesměl jsem fotit cinknutý, fotky pak stály za prd a ještě byly neostré.

Jak píšu o tom, že nejsou ty fotky uvnitř akce, to je o těch fotkách, kde dva tři lidé se věnují nějaké činnosti a ty je zabíráš z deseti kroků se spoustou balastu okolo, tam se musí blízko blizoučko k akci, sveřepý výraz v obličeji při námaze, pot na čele nebo žíla na ruce, o tom pak je ta fotka a pozadí už jen dotváří obraz o prostředí, tomu, kdo chalupu nezná, je úplně lhostejné, jestli byla otevřena vrata do komory a z nich trčely hrábě, pro anonymního pozorovatele je lokalizace objektu zcela nepodstatná, musí mu sdělovat něco nového, postřeh, poetický pohled, neobvyklý pohled, něco, čemu může rozumět ale není to úplně všední jako např. spící opilci, sud v potoku, bělostné kalhotky pod tmavěmodrou minisukní...

Blíž, blíž a ještě jednou blíž, dovnitř akce musíš, jinak to bude banalita jako toto. Fotka musí vzbudit pocit, není až tak důležité jaký, ale musí ho vzbudit, jinak je to sajrajt tak do novin. A k popisu pocitů, drahý vole (my vykrádáme pány W&V, víme to a jsme rádi, že víme, že jsme rádi), když se na tentýž hmotný objekt budeme dívat my dva, uvidíme každý svůj objekt, každý svůj tvar, každý svou barvu, jak mě chceš sdělit, že ta tvá viděná modrá je modřejší než má modrá, že tvůj smutek je větší smutek mého smutku.

Ty víš, drahý vole, že já jen chtěl v tom textu z toho celkem jasného tématu vyklouznout žertem aniž bych musel otrocky říct, že pocit je nesdělitelný a nepopsatelný, kdyby totiž byl, nebyl by pocitem ale faktem, jakousi objektivní pravdou a to není, protože ten pocit mám pouze já, tak nemůže být objektivní."

Zmiňuji tenhle náš korespondenční rozhovor proto, že jsou to věci, které nás oba navýsost zajímají a klasifikace jakož i transfer tak efemérních záležitostí jako jsou pocity, jsou snem každého začínajícího myslitele. Všichni jsme měli v mládí touhu pouštět někomu muziku, číst pasáže z knih, aby zažil to, co my, když jsme si tuhle krásu pro sebe poprvé objevili. Také jsem míval touhu, že bych chtěl s někým sdílet pocit, jaký mám z oné skladby, z onoho obrazu, dnes však už jen zkracuji: G.F.Händel, koncert č. 306 B dur, andante.

Je na posluchači, aby si tam našel své pocity, moje mít prostě nemůže, nebo si myslíte, že můžete mít můj orgasmus, když vám popíšu, jak jsem ho dosáhl? Houbeles, můžete mít nanejvýš svůj ale to už by byl sex po telefonu, který já provozuji pouze s mrtvými zvířaty za úplatu. A výlučně se samečky.

Tehdy jsem uzavřel onen úsudek nad sérií jeho fotografií z rozpustilé akce partičky mladých lidí přirovnání jeho fotek ke zprávě TASSu. Pro mladé uvedu, že to byla tisková agentura Sovštského svazu, proslavená svými objektivními a aktuálními informacemi. Tehdy jsem mu napsal: S tvými fotkami je to jako se zprávami TASSu, jsou velmi vypovídající a přesné, jen je třeba k nim dodat drobný upřesňující a návodný komentář, kde je třeba hledat jejich skrytý půvab a utajený smysl. Pamatuješ na ten krásný ruský vtip, jak TASS hlásila, že proslulý sovětský vědec a vynálezce Ivan Vasiljevič Jeremenko dostal včera za své vynikající výkony v oboru v Kremlu přepychový ruský automobil značky Volha?

Na druhý den vyšla v novinách oprava: Včerejší zpráva TASSu je v plném rozsahu pravdivá, jen je třeba upřesnit, že se nejednalo o vědce Jeremenka ale o dojičku Zápodonskou, nejednalo se o přepychový automobil Volha, ale o starší kolo Ukrajina, a nebylo jí darováno v Kremlu, nýbrž ukradeno v Kyjevě.

Autor: Jiří Pospíšil | sobota 21.2.2009 9:30 | karma článku: 12,81 | přečteno: 1546x
  • Další články autora

Jiří Pospíšil

Můj zdejší blog mně připomíná

dráždění erotogenních zón frigidní milenky.

28.2.2009 v 9:30 | Karma: 22,18 | Přečteno: 2252x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

V žádné kuchyni

by neměla chybět myčka na nádobí, nejlépe nějaká sladká a mladá, která by na sobě měla jen zástěru a nic jiného.

27.2.2009 v 9:30 | Karma: 21,35 | Přečteno: 2780x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Byla krásná, byla milá…

Tahle slova Jiřího Suchého mě napadla, když jsem tu ženskou poprvé spatřil. Na první pohled na ní bylo všechno akorát, ale při bližším ohledání se to zvrtlo.

26.2.2009 v 9:30 | Karma: 16,96 | Přečteno: 2566x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Také si čtete na záchodě?

Na světě žijí jen dvě základní rasy lidí, žádná bílá, rudá či žlutá nebo černá plemena, jak nás učili v přírodopisu, lidstvo se dělí na dva základní druhy: Ty, co na WC čtou, a ty, co je za to srdečně nenávidí.

25.2.2009 v 9:30 | Karma: 20,17 | Přečteno: 2130x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Jsme opice chladného Boha.

Tahle věta mě napadla, když jsem četl lákání přítele k práci s hudbou na počítači. Psal tehdy: „Na počítači můžeš zkoušet komponovat třeba pro celý symfonický orchestr, nahrávat si sám klidně pětičlenný pěvecký sbor a pak si tam nastavit akustiku jako v chrámu. Dokonce si můžeš vybrat v kterém.“

24.2.2009 v 9:30 | Karma: 12,80 | Přečteno: 1511x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 376
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1239x
Miluje pravdu natolik, že si ji sám vymýšlí včetně citátů.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy