Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Muž a žena spolu byli už 20 let.

Vždy, když měli sex, muž navrhoval, aby zhasli světlo. Po 20 letech se to už ženě zdálo hloupé. Tak vymyslela, že tento zvyk překazí.

Přichystala si lampu a jednou v noci, když už byli uprostřed akce, rozsvítila. Podívala se a viděla, že manžel drží v ruce vibrátor. Křičí na něho: "Ty impotentní parchante! Jak jsi mě mohl celé roky takhle klamat? Doufám, že mně to vysvětlíš!"

Muž se jí podívá do očí a říká: "Dobře. Já vysvětlím vibrátor a ty vysvětlíš děti!!!"

Vždycky když si vzpomenu na tenhle prastarý vtip, vybaví se mně až směšně nerovná manželství, vinoucí se historií lidstva až dodnes, uzavíraná bohatými starci s mladinkými ženami. A pokaždé si vzpomenu na jednu pasáž z Bible. Je v téhle královské knize řeč o tom, jak my staří chlapi dopadneme, jakož i naše děvečky dopadnou, když neposlechnou matčiny rady a pořídí sobě starého chlapa, moudrého jako sto sov, podezíravého jako sto sýčků a smrdícího stolicí svou nad sto syrečků.

Pro uvedení onoho citátu už jsem lehce přešel do češtiny Bible kralické, protože její čeština je můj Otčenáš. Stolicí je zde myšleno společenské postavení, to jen tak na okraj. Tady je ten starozákonní citát:
„Král pak David sstaral se [zestárl a] sešel věkem, a ačkoli jej šaty přikrývali, však nemohl se zahřívati. I řekli jemu služebníci jeho: Nechť pohledají pánu našemu králi děvečky panny, kteráž by byla při králi a opatrovala jej, a aby spala v lůnu jeho, a zahřívala pána našeho krále. A protož hledajíce děvečky krásné ve všech končinách Izraelských, nalezli Abizag Sunamitskou, a přivedli ji k králi.
Kterážto děvečka byla velmi krásná. I opatrovala krále a přisluhovala jemu, ale král jí nepoznal. Nýbrž i služebníci královští přišli, aby dobrořečili pánu našemu, králi Davidovi, řkouce: Učiniž slavné Bůh tvůj jméno Šalomounovo nad jméno tvé, a zvelebiž stolici jeho nad stolici tvou. I poklonil se král na ložci svém. (trošku jsem to pokrátil) Opatrovala krále a on ji nepoznal. Smutné. Ještěže dnešní ženy nemají oné starověké pokory a utekou se svou kořistí od nemohoucího starce bez výčitek.

Objevy se vnutily člověku.
Uložil jsem si úkol vpašovat do každého textu aspoň jedinou myšlenku, tento tedy ponese výše uvedený Kafkův paradox. Opravdu stojí za úvahu, nakolik už člověk pokročil, že se musel dostat k objevu ať chtěl či ne, myslím si, že zatímco v dřevních dobách vývoje je většina objevů skutečně víceméně náhodných a to podporuje Kafkovo dobové myšlení, dnes se základnímu výzkumu zadává úkol, například let pilotované lodi na Mars, a všechny objevy, učiněné na této cestě, člověku slouží dávno před startem, všechny ty mobily a automobilové palubní počítače, navigační systémy a kevlarová jízdní kola, laserové skalpely a léky na AIDS jsou vlastně dílčí a vedlejší produkty výzkumu na základním úkolu, takže i takto lze jeho větu přijímat, že když budu zatloukat hřebík do dubového dřeva, vyzkouším sto způsobů, než se mi jej podaří nezkřivit a po hlavičku zatlouct a dvacet z těch způsobů lze použít při něčem docela jiném, při nějaké naprosto nesouvisející činnosti, třeba když budu krmit malé dítě, které si řeklo, že už má dost.

Velmi rád zapřádám hovory s odborníky v nejrůznorodějších oblastech, někdy si tak objevím obor, o jehož existenci jsem dosud neměl ani tušení. S výpravčím je nutno rozebrat kvalitu a spolehlivost elektronicky řízených návěstidel, s herci item režiséry mluvím o stihomamu doni Bernardy a jiných Lorcových hrdinů, stejně tak i se zemědělci a kovodělníky, mými partnery jsou opilci a jiní narušenci svorně, s rodičkami jsem zasvěceně rozebíral kvalitu jejich kollostra, s horolezci použitelnost vklíněnců v pískovcových skalách, s milovníky chladných zbraní rád zevrubně vzpomenu zapomenutých zbraňových systémů jednotlivých sociálních vrstev ve Staré Číně, vím, jak se přišívala v minulosti stélka k podrážce boty ztraceným stehem (dnes se lepí), popíšu, jak a z čeho se vyráběly ševcovské floky, mám v sobě uloženy myriády zbytečných znalostí, které ale mně za to umožňují dosti zasvěcené debaty s kdejakým blouznivcem, co jich po světě má pánbíček rozstrkáno.

Dokonce i na této stránce jsem kdysi zveřejnil popis filmu o vysokohorské železnici v Indii, jenže jsem ho záměrně vedl v dosti obecné rovině, nešel jsem do hloubky a vyhýbal se popisu konstrukce tratě co do složení spodku a svršku traťového tělesa, konstrukce podkladnic a srdcí nebo jazyků výhybek, traťové signalizace, neuváděl jsem počet hnacích náprav u lokomotivy či druhu pístu a konstrukce hlavní ojnice, ponechal jsem bez povšimnutí tvar komína, který je u parní lokomotivy dosti významným rozlišovacím prvkem, zkrátka vzal jsem to jen tak povrchně, stejně jako autoři toho filmu, kteří také vynechali tyto podrobnosti, vzali jsem to spíše přes popis krajiny a oblečení obslužného personálu, spíše jako bych psal článek do místního revolverového plátku Slovácký vandrovník než do odborného měsíčníku Český pražec.

Jak koukám, tak tohle je zase jeden z pěkně tematicky roztříštěných textů, tak honem ještě přispěchat s třešinkou na dort: Jde věřící lovec po poušti a uvidí lva. Chce nabít pušku, ale zjistí, že mu došly náboje, padne na zem a začne se modlit: "Pane Bože, dej tomuto lvovi křesťanské myšlenky." Bůh jeho modlitbu vyslyší a stane se zázrak. Lev najednou padne na kolena vedle něj a modlí se: "Pane Bože, požehnej tomuto pokrmu, který právě hodlám přijímat..."

Autor: Jiří Pospíšil | neděle 22.2.2009 9:30 | karma článku: 21,34 | přečteno: 2647x
  • Další články autora

Jiří Pospíšil

Můj zdejší blog mně připomíná

dráždění erotogenních zón frigidní milenky.

28.2.2009 v 9:30 | Karma: 22,18 | Přečteno: 2252x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

V žádné kuchyni

by neměla chybět myčka na nádobí, nejlépe nějaká sladká a mladá, která by na sobě měla jen zástěru a nic jiného.

27.2.2009 v 9:30 | Karma: 21,35 | Přečteno: 2780x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Byla krásná, byla milá…

Tahle slova Jiřího Suchého mě napadla, když jsem tu ženskou poprvé spatřil. Na první pohled na ní bylo všechno akorát, ale při bližším ohledání se to zvrtlo.

26.2.2009 v 9:30 | Karma: 16,96 | Přečteno: 2566x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Také si čtete na záchodě?

Na světě žijí jen dvě základní rasy lidí, žádná bílá, rudá či žlutá nebo černá plemena, jak nás učili v přírodopisu, lidstvo se dělí na dva základní druhy: Ty, co na WC čtou, a ty, co je za to srdečně nenávidí.

25.2.2009 v 9:30 | Karma: 20,17 | Přečteno: 2130x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Jsme opice chladného Boha.

Tahle věta mě napadla, když jsem četl lákání přítele k práci s hudbou na počítači. Psal tehdy: „Na počítači můžeš zkoušet komponovat třeba pro celý symfonický orchestr, nahrávat si sám klidně pětičlenný pěvecký sbor a pak si tam nastavit akustiku jako v chrámu. Dokonce si můžeš vybrat v kterém.“

24.2.2009 v 9:30 | Karma: 12,80 | Přečteno: 1511x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Kdybych žil ještě jednou,

dopustil bych se týchž hloupostí a chyb, ale snažil bych se je udělat dřív.

23.2.2009 v 9:30 | Karma: 14,24 | Přečteno: 1436x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

"Vidíš, to je taky vada těch tvých fotek,

je to jen takový surový materiál, do fotky musí být vidět, chce to prosvětlit ve stínech, aby bylo pod tu minisukni vidět," žbrblal dál, i když jej nikdo už neposlouchal a každý se od něj odvracel.

21.2.2009 v 9:30 | Karma: 12,81 | Přečteno: 1546x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Čím si dnes chcete být jisti?

Jak dlouho trvá váš okamžik? Můj i několik let. Teda když si vůbec vzpomenu.

20.2.2009 v 9:30 | Karma: 26,02 | Přečteno: 2773x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Bdící mají jeden společný svět,

ale spící se obracejí každý do světa vlastního. Hérakleitos

19.2.2009 v 9:30 | Karma: 13,01 | Přečteno: 1134x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Opatrnost je matka hlouposti,

kdybych nebyl opatrný, nikdy bych nepoznal krásy zabedněnosti a omezenosti.

18.2.2009 v 9:30 | Karma: 14,84 | Přečteno: 1701x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Za koho se má chudák ženská vdát?

Když eliminuješ blbce, kdo potom zůstane na vybranou?

17.2.2009 v 9:30 | Karma: 23,65 | Přečteno: 2596x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Dnes vařím boršč

Léty získává muž jednu mysteriózní schopnost. Dokáže svůj sexuální hlad ukojit obyčejným jídlem.

16.2.2009 v 9:30 | Karma: 18,29 | Přečteno: 1953x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Ráno jsem zahlédl přírodní úkaz,

šla přede mnou dáma, o níž by můj prostořeký vnuk (po kom to může to dítě mít?) prohlásil, že „zezadu vypadá, jakoby zepředu byla pěkná!“

15.2.2009 v 9:30 | Karma: 23,43 | Přečteno: 1843x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Maminka říkala,

že by jí ani nevadilo, že je alkohol pro tatínka škodlivý, kdyby nebyl tak drahý.

14.2.2009 v 9:30 | Karma: 19,74 | Přečteno: 1857x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Arabská teroristická komanda vydala prohlášení,

že proti Česku nechystají žádné teroristické útoky. Jejich analytická skupina zjistila, že po likvidaci prezidenta, vlády, parlamentu a senátu by se v zemi zvedla životní úroveň o 300%.

13.2.2009 v 9:30 | Karma: 17,59 | Přečteno: 1793x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Houbaři a jiní chuligáni

Přirozené plody pozemku, totiž užitky takové, jež pozemek ze sebe vydává, nejsa vzděláván, jako: byliny, houby a podobné, přibudou vlastníkovi pozemku, tak jako všechny užitky pocházející od zvířete přibudou vlastníkovi zvířete. Obecný zákoník občanský z roku 1811.

12.2.2009 v 9:30 | Karma: 17,97 | Přečteno: 1353x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Jsem anarchista.

Jsem pro všechno, co je proti něčemu. Souhlasím se sebou jen v případech, kdy si odporuji.

11.2.2009 v 9:30 | Karma: 14,01 | Přečteno: 1722x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Já vím, že hoch je už dávno mrtvej.

Ale pořád mi neodpovídá na dopisy.

10.2.2009 v 9:30 | Karma: 15,67 | Přečteno: 1981x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

„Praxe ukazuje, že vzrušení žen lze podpořit

mnoha mechanickými "hračkami". Nejlépe se v tomto směru osvědčuje Porsche 911 Carrera.“

9.2.2009 v 9:30 | Karma: 16,78 | Přečteno: 1247x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Všechno je jinak.

Zatímco si přejeme se odlišovat zevnějškem a v duši chceme být jako ostatní, máme to zpravidla naopak, aniž bychom chtěli. Nosíme strakaté uniformy a uvnitř jsme tak odlišní, že si nedokážeme porozumět navzájem.

8.2.2009 v 9:30 | Karma: 12,73 | Přečteno: 1189x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 376
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1239x
Miluje pravdu natolik, že si ji sám vymýšlí včetně citátů.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy