Byla krásná, byla milá…

26. 02. 2009 9:30:00
Tahle slova Jiřího Suchého mě napadla, když jsem tu ženskou poprvé spatřil. Na první pohled na ní bylo všechno akorát, ale při bližším ohledání se to zvrtlo.
Na prvni pohled je vsechno jak ma byt, pri pozornejsim pohledu vsak je vsechno prilis velke. Ale jinak je to nejkrasnejsi babicka na svete. Tina Turner je jiny model.
Na prvni pohled je vsechno jak ma byt, pri pozornejsim pohledu vsak je vsechno prilis velke. Ale jinak je to nejkrasnejsi babicka na svete. Tina Turner je jiny model.

Měla všeho moc, samozřejmě ne těch druhotných sexuálních znaků, na které jste hned pomysleli, chlapi jako ženské, když jsem vyslovil obrat „všeho moc.“ Já její tělo ještě neviděl, jen jsem přistoupil blíž a chvilku s ní zapředl řeč. Měla velké oči, velké rty, velké ruce s velkými prsty. Těma rukama mně připomněla ruce paní Heleny Fibingerové, která v plném tréninku také mívala takové velké ruce s výraznými žílami. Ostatně i já jsem je míval. V plném tréninku. Dnes mají zdravotní sestřičky na interně problém na mých farářských ručkách nějakou žílu vůbec najít.

Tahle Vendulka utěšitelka rukama připomínající paní Helenu, měla obličej dimenzovaný na pozorování z větší vzdálenosti, něco jako paní Sophia Loren, na jejím obličeji také je všeho moc, i když krásného, ale ruší to svou neúměrou ke zbytku tváře. Některé ženy prostě jsou okaté, nosaté nebo rtaté. Ale to se mně líbí. Rtatá žena. Může-li žena být okatá, dozajista může být i rtatá. I když to zní jako troubení halali. Jen hulvát by řekl o ženě, že je pyskatá. To teprve by si chlíváci užili, žejo?

Ale k jinému tématu, kdysi jsem komusi vyčítal, že mně neodepisuje na mé mejly, lál jsem mu a přirovnával jej k jiným lenochům, kteří by rádi četli ale nechce se jim přemýšlet, čím ze sebe by bližního podarovali, lál jsem, že nepíše, a znectil jsem jej slovy: „Já už si myslím, že ses zařadil mezi ty, co jim třikrát napíšu a za to dostanu nazpět obrázek nějakého obdivuhodně zamrzlého jezera nebo nějaké obdivuhodně kozaté baby (to podle pohlaví oceňovatele), dokonce si někdy připadám jako Tom Sawyer nebo Rebecca Tatcherová, kteří sbíráním obrázků, které jim rozdával pan učitel za jejich skvělé výkony ve výuce, si vydělávali na nějakou brožovanou bibli.“

Dobrá věc se podařila a mně se podařilo ho vyprovokovat k reakci: „Docela mě pobavil ten povzdech ohledně obdivuhodně zamrzlých jezer a obdivuhodně kozatých bab, tristní, ale přesné. Jenomže to máš těžké, málokdo se opováží něco svého ti napsat, dnešní emailový člověk by taky mohl zjistit, že jeho aktivní slovní zásoba čítá 200 slov, a to není příjemné a povznášející zjištění. A už vůbec je málokdo schopen něco publikovat, to už musí být vážnější diagnóza, což také povážlivě zmenšuje procento pravděpodobnosti odpovědi. Tak mě napadá, ono to ani nebude tak tím, že bys chtěl číst něčí bláboly, že ono to bude spíš tím, že ti nikdo už několik dní nepochválil tvého Jiřánka, žejo?“

No a tak jsem přišel o dalšího korespondenta, s ním už si nikdy psát nebudu, nikdy a nikdy, nebudu a nebudu. Ale kdyby se ozval, ještě bych mu rád něco objasnil, ale sám se neozvu. Mám svou hrdost a urážky za hrob se neodpouštějí. A tak mně zkrátka nikdo nepíše a já jsem také přestal psát, dílem také protože si píšu se spoustou jiných, kteří se mně ve schránce pomnožují jako mikrobi na živném roztoku v Petriho misce, tak se v tom nánosu hrabu jako Háfiz v koránu (to byl veliký znalec a vykladač súr, všichni za ním chodili o radu, jen u nás získala tato vazba, ostatně jako spousta jiných, zřejmě proto, že o Háfizovi a jeho erudici v našich zeměpisných šířkách málokdo ví, značně pejorativní příchuť) ale zase nutno říct, že se zdokonaluju.

A v neděli už jsem si jen zašel trošinku na vzduch, na kopce nad město, byl krásný mrazivý jarní den, v příkopech leželi zmrzlí ptáci, šílenci na běžkách pajdali v přemrzlých stopách, všechno bylo jak má být a já střídal nohy v pravidelném rytmu dospělého muže, kterého dobové tance už pranic nelákají. Jen mně nešla z hlavy ta rtatá.

Autor: Jiří Pospíšil | čtvrtek 26.2.2009 9:30 | karma článku: 16.96 | přečteno: 2566x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 13.10 | Přečteno: 244 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 17.78 | Přečteno: 421 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.10 | Přečteno: 106 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.12 | Přečteno: 587 | Diskuse
Počet článků 376 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1239
Miluje pravdu natolik, že si ji sám vymýšlí včetně citátů.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...