Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Opatrnost je matka hlouposti,

kdybych nebyl opatrný, nikdy bych nepoznal krásy zabedněnosti a omezenosti.

Pri nejslavnejsi hlubinne misi Challenger v roce 1960 klesal batyskaf Terst navrzeny Piccardovým otcem Augustem na dno Marianskeho prikopu takrka pet hodin. V nejhlubsim miste svetových mori stravili Jacques Piccard a Don Walsh dvacet minut.

Takřka denně mí mladí přátelé přicházívají ke mně s podněty k zamyšlení: telekineze, zenbuddhizmus, bioelektronika a bioelektromechanika, egyptologie a sinologie, Mariánský příkop a Mount Everest.

A já pořád ještě nemám jaksi to srdce říct jim, že nikdy nikam nedojdou, že jenom to poznávání je už celý smysl, nic víc v tom není, že cílem není poznání, protože dosíci poznání znamená právě v tu chvíli naprostý konec. Jenže jak jim říct, že dosažení poznání je docela vedlejší, že zásadní je tento okamžik na cestě k poznání. Takhle si vyprávíváme o tom, že sama cesta je cílem a oni přesto v mladistvém radikalizmu stále nesmiřitelně jdou na kloub oněm strašlivým teoretickým disciplinám, pravdaže s minimální průpravou, v trepkách na Everest, to je mládí, jsem už stár a nemám už ani sílu předstírat, že něčemu věřím…

Už mě to tolik nerajcuje, ta velká tajemství, ty hluboké myšlenky, ležím vedle ženy, dotýkám se jejího těla pro ten zklidňující pocit, čtu si obrázkový časopis a je mně fajn, myšlenky volně bloumají od žrádla k chlastu, jakoby ta hlava ani nějakou natož víceméně nevyzpytatelnou chemii nikdy neprovozovala. Ukojený ještě nic kloudného nevymyslel. Maximálně tak debilní úsměv. Ale když ví, tak může být šťastný. Poměrně dost.

Já už tu paměť nemám, já nesložím správně zpět už ani rozložené noviny, vždycky mně z nich zůstane trčet nějaký nůž nebo úd nebo vražda či havárie, nebo alespoň, když už se poblíž nic neděje, tak nějaká vzdálená přírodní katastrofa, když mně z novin trčí nějaký napitomělý politik, tak s ním jsem hotov raz dva, přehnu ho přes koleno a dám mu dvě zednické na zadek a on dá s tím trčením pokoj, teď si vzpomínám, že podobný recept měly sestřičky v Ústřední vojenské nemocnici v Praze Střešovicích na neposedné penisy vojínů základní služby, kteří po operacích v celkové anestézii nemohli se vymočit a došlo na neoblíbené cévkování, ono již samotné nahromadění moči v močovém měchýři masíruje nemocničním masturbačním půstem zbytnělou žlázu předstojnou, která vykonávajíc rovněž základní vojenskou službu, netuší, že ejakulátu nebude ještě delší čas třeba, produkuje a produkuje, no a taková masáž prostaty spojená s pohledy do výstřihů a pod sukně ohýbajících se sestřiček udělá své, milí vojíni, dokonce i ti, co předtím k jiným zákrokům byli již příslušně premedikováni, čekali na svých lůžkách s tuhou erekcí a zkušená sestra s vědoucím úsměvem srazila ostrým cvrnknutím nehtem panáčkovi hlavu a tento uraženě ulehl a nechal se zplihle manipulovat něžnou dívčí ručkou a pojal katétr s celkem již smířeným výrazem, jen po akci uraženě se dlouze zadíval na svého majitele a koutkem úst nenávistně pronesl: „Jen počkej, ty hajzle, já ti to jednou oplatím!“

Před drobounkým časem u Měšťanské besedy jsem potkal bývalou kolegyni, „Kam jdeš,“ ječela.

„Do archívu!“ (máme jej necelý kilometr od pracoviště a chodím tam dvakrát třikrát týdně).

„Tudy? Vždyť si zacházíš!“ burácela dále nepříčetně, byť před maličkým časem tutéž cestu chodila stejně často jako já.

„Já mám v mobilu GPS!“ triumfoval jsem.

„Ty se nikdy nezměníš!“ křičela už takřka nepříčetně a klepala mě přes rameno, nikdy se se mnou nezastavila, nedala do řeči, natož aby se mě dotkla, ale tentokrát byla zvědavá na materiál, z něhož je vyrobená moje nová kožená bunda, jemňoučká jako dětská prdelka, někteří lidé jsou jako průhledná sklíčka a jiní zase jako staří podezíraví pitomci, co se dá dělat…

A před časem již o něco větším jsem se omlouval věřícímu známému, když jsem znectil neurvale v jeho přítomnosti Boha: „Velice silně se omlouvám, jestli jsem se tě dotknul mým bezbožným žertováním, kdyby nebylo tebe, nevěděl bych, že nějací bohové vůbec s námi žijí, považoval jsem boha za anachronismus, to až ty jsi mě otevřel oči do svého boha, v čase před tebou jsem si myslel, že bůh jsem já sám, mé myšlení, má představa, že v každém mozku dlí jeden bůh, až po nějaké možná nepříliš s vírou související diskusi s tebou jsem si začal pomalu uvědomovat, že ne já sám, ale ještě jeden ve mně je bůh, ani ne tak ve smyslu trojjedinosti Freudovy, jako spíš partnerství dvou myšlení v jednom, takové schizofrenické evangelium, souzvuk dialogu protichůdných lásek, lásky a sobectví, chceš-li.”

Autor: Jiří Pospíšil | středa 18.2.2009 9:30 | karma článku: 14,84 | přečteno: 1701x
  • Další články autora

Jiří Pospíšil

Můj zdejší blog mně připomíná

dráždění erotogenních zón frigidní milenky.

28.2.2009 v 9:30 | Karma: 22,18 | Přečteno: 2252x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

V žádné kuchyni

by neměla chybět myčka na nádobí, nejlépe nějaká sladká a mladá, která by na sobě měla jen zástěru a nic jiného.

27.2.2009 v 9:30 | Karma: 21,35 | Přečteno: 2780x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Byla krásná, byla milá…

Tahle slova Jiřího Suchého mě napadla, když jsem tu ženskou poprvé spatřil. Na první pohled na ní bylo všechno akorát, ale při bližším ohledání se to zvrtlo.

26.2.2009 v 9:30 | Karma: 16,96 | Přečteno: 2566x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Také si čtete na záchodě?

Na světě žijí jen dvě základní rasy lidí, žádná bílá, rudá či žlutá nebo černá plemena, jak nás učili v přírodopisu, lidstvo se dělí na dva základní druhy: Ty, co na WC čtou, a ty, co je za to srdečně nenávidí.

25.2.2009 v 9:30 | Karma: 20,17 | Přečteno: 2130x | Diskuse| Ostatní

Jiří Pospíšil

Jsme opice chladného Boha.

Tahle věta mě napadla, když jsem četl lákání přítele k práci s hudbou na počítači. Psal tehdy: „Na počítači můžeš zkoušet komponovat třeba pro celý symfonický orchestr, nahrávat si sám klidně pětičlenný pěvecký sbor a pak si tam nastavit akustiku jako v chrámu. Dokonce si můžeš vybrat v kterém.“

24.2.2009 v 9:30 | Karma: 12,80 | Přečteno: 1511x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Evropská krajní pravice opakuje propagandu Kremlu, prohlásila von der Leyenová

29. dubna 2024  22:34

Ostré slovní výměny o podpoře bránící se Ukrajiny či ruském vlivu na nadcházející volby do...

Hromadná nehoda u letiště zastavila Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  20:36

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly v pondělí na 27. kilometru Pražského...

Trojský koník v Evropě. San Marino se stalo základnou ruských špionů

29. dubna 2024

Premium Jeden z nejmenších států v Evropě vzbuzuje čím dál větší pozornost západních tajných služeb....

Jaká práce lidem zbyla? Spolupráci s OpenAI vedou z médií i Financial Times

29. dubna 2024  19:39

Financial Times (FT) se stal prvním významným britským zpravodajským médiem, které uzavřelo...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 376
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1239x
Miluje pravdu natolik, že si ji sám vymýšlí včetně citátů.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy